A Rolex ecstasy tabletta egészségügyi veszélye

A Rolex ecstasy tabletta egészségügyi veszélye

Halálos veszély: a forgalomban lévő rossz ecstasy-tabletta

A sajtóközlemények szerint hamis ecstasy-tabletták jelentek meg Svájcban, amelyek fogyasztása végzetes lehet. A helyi szakértők beszéltek az egyik legveszélyesebb tablettáról. A Rolex órák márkájának logója dombornyomott a rózsaszínű gyógyszerekre.

Rossz Rolex logóval ellátott tabletták A média jelentései szerint Svájcban rossz ecstasy-tabletták jelentkeztek, amelyek fogyasztása életveszélyes lehet. A svájci Rolex luxusóra márkanév korona logóját a rózsaszín pirula egyik oldalára bélyegzik. A svájci "20M Minuten.ch" internetes portál szerint a gyógyszer nem az MDMA ecstasy hatóanyagot, hanem a PMMA-t (parametoxi-metamfetamin) tartalmazza. Mindkét hatóanyag a fogyasztók diákjainak kiszélesedését és pulzusának növekedését okozná, de az ecstasy kívánt hangulatjavító hatását a PMMA-val nem sikerült elérni. Ezenkívül a PMMA egy óra után, MDMA fél óra után lép hatályba.

A szakértő az egyik legveszélyesebb tablettáról beszél, ezért fennáll annak a veszélye, hogy a fogyasztók idő előtt igénybe vehetik ezeket az általában nagy dózisú tablettákat. Az internetes portálon található információk szerint a PMMA az MDMA-val együtt fenyegető interakciót alakít ki. Ennek értelmében a testhőmérséklet 40 fokra emelkedhet, magas vérnyomás, eszméletvesztés, kóma, halálos légszomj, szívmegállás és szervkárosodás. A "Rolex" tabletták a múlt hétvégén Zürichben zajló kábítószer-teszt során jelentek meg. Az ottani ifjúsági tanács utcai munkájának igazgatóhelyettese, Aleander Bücheli a "20M Minuten.ch" -nek elmondta: "Ez az egyik legveszélyesebb tabletta, amelyet valaha vizsgáltunk a tesztjeink során."

A tavalyi nyolc haláleset Észak-Írországban Bücheli figyelmeztette: „Európában olyan halálesetek vannak, amelyekben a PMMA részt vett.” 2013-ban Észak-Írországban nyolc ember már meghalt, miután a PMMA-t tartalmazó tablettákat szedte. Az egyik ilyen tabletta Rolex logóval is rendelkezik, de nem rózsaszínű, hanem zöld színű volt. A prevenciós szakemberek aggódnak a nagy dózisú ecstasy miatt is, mert ez fokozhatja azokat a mellékhatásokat, mint például az állkapocs csiszolása vagy a szem és az ideg megrándulása. Rohamok is előfordulhatnak. Ezenkívül a fogyasztás utáni napokban növekedett a depresszió, rossz koncentráció, alvászavarok és étvágytalanság kockázata. Mivel az éhség, a fáradtság és a kimerültség érzése általában elnyomódik az ecstasy-intoxikáció során, keringési zavar fordulhat elő. (hirdetés)

Kép: Martin Berk-pixelio.de

Szerző és forrás információk



Videó: Top 5 - Legveszélyesebb kábítószerek